Szellemi egészség

 

Az agy az egyik legfontosabb szervünk. Minden cselekvésünkben és gondolatunkban szerepet játszik, és – mint ahogy a test többi részére – az agyra is vigyázni kell. 
Megelőzhető-e a demencia? Semmiféle garancia nincs erre, viszont az egészséges életmód az életkor előrehaladtával is segíti az agy megfelelő működésének a megőrzését. 
A szellemi egészség érdekében soha nem késő életmódot váltani.

 

Tartsuk magunkat formában!

Vizsgálatok igazolják, hogy az aktív szellemi élet csökkenti a demencia előfordulásának a kockázatát.

Legyünk aktívak és kezdeményezők!

A társas kapcsolatok védik a demens betegeket az elszigetelődéstől, és javítják életminőségüket.

Táplálkozzunk egészségesen!

Az egészséges táplálkozás segít megőrizni az általános egészségi állapotot, illetve a tápértékben gazdag ételek karbantartják a szellemi egészséget és memóriát.

Segít a fizikai aktivitás

A szív- és érrendszeri betegségek, stroke és a cukorbetegség mind növelik a demencia előfordulásának kockázatát. A fizikai aktivitás javítja a keringés hatásfokát, ami hozzájárul az agy vérellátásának a javulásához is.

Kezeljük a stresszt!

A stressz csökkentése kedvezően hat a szellemi egészségre és csökkenti a demencia előfordulásának kockázatát.

Óvjuk testi épségünket!

A fejet ért traumák, különös tekintettel a sorozatos sérülésekre, növelik az Alzheimer-kór kialakulásának kockázatát.

Éljünk egészségesen!

Az egészséges életmód érdekében nap mint nap megtett lépések kiemelkedő szerepet játszanak a szellemi egészség megőrzésében.

Segítsünk önzetlenül!

A szellemi egészség szempontjából is hasznos elfoglaltságok – így az önkéntes tevékenység is – karbantartják az elménket és a testet, és csökkentik az Alzheimer-kór és a különböző, életkorral összefüggő betegségek előfordulásának a gyakoriságát.